هر یک از مراحل زیر در صورت وجود بخش مورد نظر باید به صورت متواتر صورت پذیرد.
مرحله اول: ابتدا به صورت چشمی بررسی گردد که کلیه بخشهای فلزی عاری از هرگونه بخشاضافه ناشی از تراشکاری یا فورج باشد. در صورت وجود تراشه فلزاتی که باعث ایجاد مشکل در بستن اتصال گردد، باید آنها را از سطح اتصال تمیز نمود.
مرحله دوم: اتصال به صورت کشویی در محل خود نصب شده و بررسی گردد که مقدار عدم همراستایی آن از مقدار مجاز تجاوز ننماید. در صورت وجود عدم همراستایی مجاز میتوان از یک پین برای همراستا نمودن اتصال استفاده نمود.
توجه: استفاده از روانکار سبک مانند آب به منظور کاهش اصطکاک در هنگام نصب بسیار مناسب بوده اما الزامی نمیباشد (در هنگام روانکاری استفاده از مشتقات نفتی مجاز نمیباشد).
مرحله سوم: مهارها مطابق آنچه در شکل نشان داده شده است نصب گردد.
توجه: ممکن است برای برخی از اتصالات یک یا چند جزء مانند واشر کروی در اتصال وجود نداشته باشد.
شکل ۱۱: چگونگی نصب مهارها در اتصالات بلادری
شکل ۱۲: چگونگی نصب مهارها در اتصالات اتوکلاوی
مرحله چهارم: پیچها در دو سمت اتصال بسته شوند. پیچها باید به صورت ستارهای و مانند آنچه در شکل نشان داده شده بسته شوند.
شکل شکل۱۳: ترتیب سفت کردن پیچها در اتصال فلنجی برای تعداد مختلف پیچ
مرحله پنجم: در صورت عدم اتصال میل مهارها توسط شرکت پیشرو تجهیز انرژی، این بخش از اتصال همراه واشر تخت یا کروی (در صورت وجود) با دقت نصب گردد.
در هنگام نصب باید محدوده حرکتی اتصال که در نقشه ذکر شده است، در نظر گرفته شود.
شکل ۱۴: بستن میل مهارها
فاصله نصب:
بهترین فاصله نصب توصیه شده برای لرزهگیرهای لاستیکی در نزدیکی پمپها و ساپورتها باید به میزان نشان داده شده در شکلهای زیر باشد.
رعایت نکات نصبی زیر باعث افزایش طول عمر اتصال شده و الزامی میباشد.
در صورت لاستیکی بودن فلنج مقابل باید از واشر استیل به منظور جلوگیری از تماس لاستیک با لاستیک استفاده نمود. | ![]() |
فلنج روبرو در لرزهگیرهای لاستیکی نباید از نوع groove یا tongue باشد | ![]() |
بعد از نصب حتماً بررسی شود که لاستیک در جای خود قرار گرفته باشد. | ![]() |
در هنگام بستن پیچ در اتصلات بلادری دقت شود که گل پیچ در سمت لاستیک باشد. | ![]() |
در هنگام بستن پیچ در اتصلات اتوکلاوی بدون حضور رینگ تقویتی دقت شود که گل پیچ در سمت لاستیک باشد. | ![]() |
در هنگام بستن پیچ در اتصلات اتوکلاوی با حضور رینگ تقویتی بهتر است که گل پیچ در سمت لاستیک باشد. | ![]() |